AWD buggy teszt

Első igazi, éles gurulás az áhított „kicsikocsival”.




Mivel a Bükkszéki túrán se rendes széllel, se megfelelő csavarral nem készültem, nem tudtam kipróbálni a dombokon. (Ezúton is köszönöm Gabesznak az M20as csavarokat!)

HHH-n sikerült először kite-tal a kezemben beleülnöm és kipróbálnom, milyen is.
Mivel a depower-rel menést még tanulom, szokom, nem teljesen objektív a vélemény, hiszen sok mindenre kellett figyelni a buggy viselkedésén kívül is, ami önmagában is elég lett volna, hiszen teljesen másként viselkedik egy kis, freestyle-ra épített járgány, mint egy nagy tengelyhosszú, nehezebb.
Azt reméltem, hogy könnyű lesz és agilis. Az lett. Nem tudok pontos tömeget (még), de az érződik, hogy valahol 25kg körül lehet. A képeken az látszik, hogy az ülés még mindig nagyon magas, így a súlypont is még magasabb a kívántnál.



A tanulós tapasztalataim a következők.
Nagyon könnyen megindul. Mind előre, mind oldalra a segge, mind valamelyik hátsó kereke a levegőbe. Nagy tempót még nem mertem menni a kite ismeretlensége és érezhető emelése miatt, de 30-35 km/h körül még teljesen kezelhetően megy egyenesen, bár érdemes figyelni a finom lábmozdulatokra, ugyanis kis sebességnél sem kell sok, hogy kitoljuk a fenekét vagy 180/360 fokos pörgést csináljunk vele. Az ülés lejebb engedése remélhetőleg javít ezen.
Nem lesz nehéz trükközni vele, mindinkább mindhárom kerék talajon tartása lesz nagyobb meló.

Kell egy jó ülést csinálni, ami magában foglalja az alsó merevítést, puha, de kellő deréktámaszt, illetve ami nem vékony hevederekkel fekszik fel az oldalvázra, belevágva ezzel az oldalvázborításba. Majd a pánt helyett az ülésanyag fekszik föl a csőborításra, hogy elossza a terhet.
A defektes gumiköpenybe vagy belsőt kell varázsolni, vagy új, menő köpenyt kell szerezni (kinézve).



Még mindig azt mondom, hogy prototípus, aminek bizonyosan jönnek majd elő apró hibái, sőt egész biztosan nem lesz mindenki kedvence – szerencsére -, de nagyon olyan lett, amit elképzeltem, szerette volna, hogy legyen. Innentől az én saram, hogy be tudom-e törni.

6 comments:

Az élet váladéka írta...

Nekem mindig az jut eszembe ,
nem basztatás !!
Van a rally ban ,MOMO ,WRC Pro ,Sabellt ,Sebring .stb ,verseny ülések .
Meg van az IKEA ban plafonra csavarható lelógós gyerek ülés ,piciknek .
Az veszélyes mint a tied !
A nagy nehéz, fél vastelep össze hegesztve biztosan nem árt a testnek annyit mint ez a
pici szörny .
Ezt csak azért mondom ,mert most láttam először ilyen pici ,könnyű ,Freestyle buggyt .
Nekem már a gondolat is veszedelmes ,hogy ez a vágyam és hogy ezzel kell mennem .
Azt láttam, csak nem raktam mérlegre a profikat ,mind kicsi kis buggyval trükközött.
Meglepett a kicsinysége és a súlya .
Célra biztosan alkalmas !
Én ezzel nagyon óvatosan mennék ....

SirBolts írta...

Nem is vettem annak...jófajta vélemény ez!
Mi megszoktuk a nagyokat, azokat, amikkel a legtöbben megyünk és a többség arra használja őket, hogy tempókat enjen vagy csak krúzoljon.
Bár ne feledkezzünk el a legelső zöld szöcskéitekről...nehezebbek voltak, de nem okvetlenül több anyagból, kezdők voltatok, kisebb, talán gyengébb tudású ernyőkkel.
Attól ezek a kis buggyk még léteznek, vannak, használják őket (Gyurmák, Tibs, Gabesz...), külföldiben is ilyeneken kezdik a legtöbben, aztán sokan ezzel is élnek, aztán egy réteg ezzel játszik nagyban.
Szerintem mi csak nem szoktunk hozzá...mint ahogy a nagy és zártcellás soft-okhoz sem.
Valóban tud veszélyes lenni, de láttunk már olyat is, mikor valaki válla bánta nagy, nehéz ruganyos buggyban...(nem támadok)
Óvatosan mentem én is az első alkalommal, azt hiszem így is lesz még egy darabig, aztán majd úgyis elgurul a gyógyszerem, mint ahogy mindig el szokott örömjáték közben.
Azért remélem, óvatosan, de kipróbálod! ;)

bonobo írta...

Hujjujjuj!
Vasárnap volt szerencsém megszemlélni Tibs Radsails buggyját. Na az aztán tényleg IKEA buggy! :) Wanekot sztem újra kellett volna éleszteni miután szemügyre vette. :) Nézzetek meg majd egyet és utána ne emlegessétek, csak töröl-töröl-töröl... ;)

SirBolts írta...

Tudom...talan Eolo az a buggy...de még(is) megy.
Egy Peter Lynn sem sokkal jobb, de létezik, használják. Nem is annyira minőségre, mint méretre, felépítésre céloztam...rossz példa, de példa :)

Gyuri írta...

MrTibs buggyja tényleg gáz. töröl-töröl-töröl....

SirBolts írta...

Macskajánosok!
Hozzá vagytok szokva a jóhoz...
:D

Megjegyzés küldése